Vizitky
Budúcnosť niektorých možno vyčítať z vizitky.
Vizitka je súčasťou vašej firemnej identity a jej úlohou je zanechať dobrý dojem. Mala by byť povinnou výbavou každého podnikateľa a obsahovať dôležité informácie o vašej firme.
Podľa výskumu, ktorý realizoval Statistic Brain Research Institute až 72% ľudí posudzuje firmu na základe vizitky a 39% ľudí sa vyjadrilo, že by nikdy neobchodovali s firmou, ktorá ma lacno vyzerajúcu vizitku. Dôležitosť vizitky si uvedomujú aj samotní podnikatelia, pretože až 57% potvrdilo, že vizitka je nevyhnutná pre ich podnikanie.
Predtým ako sa pustíme do navrhovania vašej vizitky, potrebujeme poznať logo vašej firmy, farby, ktoré reprezentujú vašu značku a cieľ, ktorý chcete vizitkou dosiahnuť. Okrem toho by ste mali dodať aj informácie o vašej firme tu, ktoré chcete, aby boli zobrazené na vizitke. Vybrať si môžete z týchto informácií:
- Meno alebo názov spoločnosti
- Náplň práce
- Kontaktné údaje (napr. telefónne číslo, e-mail)
- Adresa
- URL adresa webovej stránky
- Sociálne siete
- Slogan
- QR kód
Nemali by sme to preháňať s ich množstvom. Na vizitke by mali byť len tie najnevyhnutnejšie údaje, aby nestratila svoju prehľadnosť a nezahltila potenciálneho klienta množstvom zbytočných informácií. Bližšie informácie sa klient dozvie na vašej webovej stránke alebo pri kontaktoví na základe údajov, ktoré ste uviedli na vizitke.
Údaje by mali byť usporiadané tak, aby vynikli tie najpodstatnejšie informácie ako sú meno a kontakt.
Naši grafickí dizajnéri presne vedia, ako by mala vyzerať vizitka, aby pôsobila profesionálnym dojmom. Pri jej navrhovaní sa zameriavajú na tieto kľúčové aspekty:
- Formát
Štandardný rozmer vizitky je 50×90mm a tvar obdĺžnika. Takouto vizitkou určite nič nepokazíte a ponúka dostatočný priestor na dôležité informácie o vašej firme. V dnešnej dobe sú síce moderné aj rôzne neštandardné formáty vizitky ako napr. kruhové, avšak najefektívnejší je štandardný rozmer.
- Materiál
Pri výbere materiálu vizitiek sa najčastejšie používa papier a rozhodujúca je jeho gramáž. Štandardne sa pohybuje od 220g/m² do 350g/m². Ak patríte k náročnejším klientom, môžete si vybrať aj druh papiera. Na výber sú čisto biele, matné, lesklé, farebné, textúrované, metalizované, perleťové a mnohé ďalšie.
- Písmo
Čo sa týka výberu písma, neodporúčame používať viac ako 2 fonty písma. Ak sa rozhodnete pre 3 a viac fontov písma, riskujete, že vaša vizitka bude pôsobiť neprofesionálne a to určite nechcete. Na písmo sa neaplikujú žiadne efekty, aby zbytočne nepôsobilo rušivým dojmom a nestrácal sa význam informácií.
- Farebnosť
Farebné ladenie písma a vizitky, by malo byť prispôsobené logu a farbám vašej značky. Text by mal byť v jednej farbe a neodporúča sa používať viac odtieňov.